Sportage on Kia jaoks ülioluline mudel. Kõige populaarsemas autoklassis on konkurents karm. Rinda tuleb pista müügistaaride Toyota ja Škodaga ning ka enda peres on rivaal ootamas. Kas Sportage’il on üldse võimalust?
Hyundai käes on paras ports Kia osalust ja loomulikult jagatakse omavahel tehnoloogiaid. Samamoodi nagu Seat, Škoda ja Volkswagen on tehnoloogiliselt peaaegu et samad autod. Jõuvahekord on Korea kandis aga selline, et Hyundai on oma mudeliuuendustega sammuke eespool kui Kia. Ioniq 5 elektriauto tuli enne müüki kui Kia EV6 ja ka Hyundai Tucson on juba aastake müügiedu nautinud. Nüüd hakkab ka Sportage pirukast oma osa nõudma.
Samas on Kia autod natukene kallimad. Tootja rõhutab igas teises lauses, et siia turule jõuab spetsiaalselt Euroopa jaoks arendatud Sportage’i versioon, mis võtab arvesse meie teid ja sõiduharjumusi. Disain on igatahes väljakutsuv ja ilmselt mitte kõigi maitse järgi. Eriti ninaosas toimub päris palju, aga meile meeldib. Boonuspunktid selle eest, et rattakoobaste äärtel pole robustseid plastkatteid.
Jõuallikavalikus mingit revolutsiooni ei paista: on nii bensiinimootor, diisel, mõlemate mild-hybrid-versioonid ja täishübriid ning järgmisel aastal lisandub ka laetav hübriid. Samas baseeruvad kõik bensiini kasutavad mootorid 1,6-liitrisel jõuallikal, sama töömaht on ka diislil. Iseloomu mõttes on kõik pigem rahulikuks sõiduks mõeldud, kuigi võimsust on vahemikus 85–169 kW (115–230 hj). Lisaks võib Sportage’it tellida nelikveoga, mida teatud versioonidel saab ka elektrooniliselt lukustada.
Isegi kõige võimsama hübriidversiooni Sport-režiimi lülitamisel ei ole suurt mõtet, sest kisa on rohkem kui villa. Võib täitsa kindel olla, et inimene, kes ostab hübriid-Sportage’i, ei kasuta kunagi ühtegi muud režiimi kui ECO. Menüüsügavustes on isegi võimalus lasta kõlaritesse mängitaval mootori tehishäälel kõlada neljal erineval tugevusel.
Ka see jätke OFF-asendisse ning teil on garanteeritult parim kogemus Sportage’iga. Vaikne, sujuv ja sulnis. Möödasõidud ja kohaltvõtud saab tehtud paanikata. Kütusekulu kippus ka hübriidi puhul 8 liitri kanti 100 km kohta, aga seal on kindlasti oma osa tempokamal sõidul mägedes ja muidugi Saksamaa kuulsal piiranguteta kiirteel. Samades oludes oli diisli kütusekulu 6,1 liitrit.
LOE EDASI AUTOGEENIUSEST: https://auto.geenius.ee/test/proovisoit-kia-sportage-tuleb-julge-disainiga-tabeli-tippe-jahtima/