• Optima Hybrid 2013 jõuallikat on oluliselt parandatud
• Täiustatud paralleelse hübriidsüsteemi näitajad on 5,1 l / 100 km, 119 g/km CO2
• Võimsust on vähendatud, kuid tõusnud väändemoment tähendab, et jõudlus on sama
• Muutused energiaallikas jätavad rohkem ruumi pagasile
Frankfurt, märts 2013 – Kia hea kiirendusega võimsa sedaani Optima Hybridi paralleelset hübriidsüsteemi on uuendatud, mis tähendab suuremat kütuse kokkuhoidu, väiksemat CO2-heidet, uuenduse tulemusena on saanud pagas rohkem ruumi. Optima Hybridi eelised on väga konkurentsivõimeline hind ja Kia ainulaadne garantii (7 aastat / 150 000 km).
Täiustused uuenduslikus Kia paralleelses hübriidsüsteemis muudavad Optima Hybridi oma klassi ökonoomseimaks. Kütusekulu on nüüd 5,1 l / 100 km kohta (varem 5,4 l / 100 km) ja CO2-heitkogused on 125 g/km juurest langenud 119 g/km juurde.
Hoolimata muutustest ökonoomsuses annab 2,0-liitriline mootor endiselt 150 hj ja aku võimsus on nüüd 35 kW (varem 30 kW). Väändemoment on tõusnud tasemele 319 Nm ja see on saadaval madalamate pöörete juures – väändemomendi tipp on saadaval 1000–2000 p/min juures. Tulemusena on kombineeritud maksimaalne võimsus 190 hj juurest langenud 177 hj juurde, kuid sõiduki jõudlus on endiselt muljetavaldav: kiirus 100 km/h saavutatakse 9,4 sekundiga, tippkiirus on 192 km/h.
Hübriidsüsteemi liigutamisel tagasilla kohale ja aku jahutusõhu toru asukohta muutes suurendasid Kia insenerid pagasiruumi mahtu 12 liitrit, mis annab kogumahuks 381 liitrit. Muudatused tähendavad ka seda, et nüüd mahub Optima Hybridi pagasiruumi põhja alla täismõõdus varurehv.
Kaheliitrise mootoriga Optima Hybrid on toodetud Koreas ainult Euroopa turule (ainult parempoolsele liiklusele) ja selles on kasutatud uusi tehnoloogiaid, mida hakatakse kasutama peagi ka teiste Kia mudelite juures Euroopas ning kogu maailmas. Kaheliitrine mootor arendati 2,4-liitrise Optima Hybridi põhjal, mis töötati algselt välja USA turu jaoks.
Kia EcoDynamicsi ajastut edasiviiv 4,85 m pikkune Optima Hybrid oli esimene Euroopa D-segmendis müüdav bensiinimootoriga hübriid.
„Optima Hybrid ühendab mõlema maailma parima – jõudluse ja ökonoomsuse – ning jõuallika äsjane uuendus muudab auto veel paremaks valikuks. See on parima kiirendusega Optima ja selle heitkogused on kõige väiksemad,” ütles ettevõtte Kia Motors Europe turunduse ja tooteplaneerimise asepresident Benny Oeyen.
„Optima Hybridis on klientide jaoks põnev jõuallikavalik. Meie esimeses Euroopa jaoks tootmisesse läinud mudelis kasutatakse arenenud tehnilisi lahendusi ja geniaalset inseneritööd, mis on Kia tootemargi uute klientide seas populaarsemaks muutnud,” lisas Oeyen.
Bensiinimootorile on toeks väike elektrimootor, jõud kantakse esiratastele kuuekäigulise automaatkäigukasti vahendusel, ilma tavapärase hüdrotrafota. Bensiinimootori ja elektrimootori vahel on eriline sidur, millega saab bensiinimootori ajamist lahutada, ning nii saab auto liikuda ainult elektriajamirežiimis, täiesti heitevabalt. Süsteem on seadistatud nii, et pole vaja võimsat elektrimootorit ja generaatorit, ning see hoiab kokku kulusid ja vähendab kaalu.
Igal Optima Hybridil on Kia loodud Hybrid Starteri mootorit / generaatorit hõlmav (HSG) käivitus- ja seiskamissüsteem (sarnane ettevõtte tavapäraste sisepõlemismootoriga sõidukite ISG-käivitus- ja seiskamissüsteemile), mis vähendab kütusekulu paigal seistes ja vähendab heitkoguseid.
Sujuv igapäevane sõit
Igapäevakasutuses on Optima Hybridi töö alati automaatne ja sujuv. Kohalt võttes ja kuni kiiruseni 100 km/h sõidab auto elektrilises režiimis. Kiiruse suurenedes käivitab HSG bensiinimootori, sidur sulgub ning mootor võtab auto vedamise üle. Elektrimootor lülitub hübriidrežiimi ja töötab kas toetava mootorina (äkilisel kiirendamisel või mäest üles sõites) või generaatorina (vabakäigul liikudes või pidurdamisel), et akut vajaduse korral laadida.
Kui auto peatub rohkem kui mõneks sekundiks, lülitatakse bensiinimootor automaatselt välja, et kütust kokku hoida ja heitkoguseid vähendada. Pidurdamisel muundab elektrimootor kineetilise energia elektriks, mida saab akusse salvestada. HSG toimib generaatorina ka seisva auto puhul, kui akud on tühjenemas ja neid on vaja laadida.
Kiire reaktsiooniga rahuldustpakkuva sõidukogemuse tagab Optima Hybridi 35 kW sisemise püsimagneti (IPM) elektriline sünkroonmootor, mis annab elektrilises režiimis 47 hj ja 205 Nm väändemomenti ning kombineerituna (elektrimootor koos bensiinimootoriga) hübriidse jõuallika väljundvõimsuseks 177 hj.
Tipptasemel akud ja optimeeritud mootor
Kia oma Optima Hybridiga on esimeste tootjate seas (koos Hyundaiga), kes kasutab seeriatootmises liitiumpolümeerakusid. Koostöös ettevõttega LG Chem. väljatöötatud liitiumpolümeerakud on 20% kergemad ja 40% kompaktsemad kui tavapärased nikkel-metallhüdriidakud. Optima Hybridi uued akud püsivad laetuna kuni 25% kauem ning tagavad optimaalse tasakaalu võimsuse, energiatiheduse ja termilise stabiilsuse vahel. Optima akud on nii töökindlad, et neile laieneb Kia garantii (7 aastat / 150 000 km).
Tänu elektrimootori toetavale, pidevalt saadaolevale ja hetkega rakenduvale väändemomendile kasutab Optima Hybrid kombineeritud tsükli käigus 15% vähem kütust, tekitab 25% vähem CO2-heidet ja on 30% võimsam kui 1,7-liitrise diiselmootoriga automaatkäigukastiga Optima.
Kia uuendas oma populaarset kuuekäigulist automaatkäigukasti, et see sobiks hübriidis kasutamiseks. Tavapärast hüdrotrafot asendab elektrimootor ja eriti efektiivne õlipump. See võimaldab EV-režiimi kasutamise, suurendab kineetilise energia taaskasutamist pidurdamise ajal ja tagab võrreldes konkurentide variaatorülekandega käigukastiga (CVT) kiirema reageerimise.
Eriti väikese takistusega aerodünaamika
Optima auhinnalist kujundust on hübriidimudeli puhul veelgi täiustatud, et parandada selle aerodünaamilist efektiivsust. Kergekaalulised vähendatud tuuletakistusega valuveljed, siledad põhjapaneelid, lip-tüüpi tagaspoiler ja uus iluvõre aktiivse õhuklapiga, mis suurematel kiirustel sulgub. Tulemuseks on eriti väike takistustegur Cd 0,26 (varem 0,29).
Salongis on ainulaadne näidikuplokk (mis annab teavet ka hübriidjõuallika kohta), uus keskkonsool, uued uste iluliistud ja uued istmekatted. Tänu pikale teljevahele (2795 mm) on Optima Hybridi salong erakordselt ruumikas; eesistujate jalgadele ja peadele on oma klassis kõige rohkem ruumi.
Ohtralt varustust kolmel tasemel
Olenevalt turust on Optima Hybrid saadaval kuni kolme varustustasemega. Baasmudeli varustuses on 16-tollised valuveljed, päikesekaitse, kahetsooniline kliimaseade, püsikiirushoidja, elektriliselt kaheksas suunas reguleeritav mälufunktsiooniga juhiiste, Bluetooth®-i vabakäesüsteem ja elektrooniline võti koos mootori käivitus- ja seiskamisnupuga.
Kesktaseme mudelil on lisaks 17-tollised valuveljed, osaliselt nahast istmed, esiistmete soojendus, ventileeritav juhiiste, 7-tollise puuteekraaniga satelliitnavigatsioonisüsteem, tahavaatekaamera ja Harmani kvaliteetne helisüsteem Infinity.
Optima Hybridi lipulaeval, tipptaseme mudelil on täiendavalt ksenoonesituled, nahkistmed, neljas suunas elektriliselt reguleeritav kõrvalistuja iste, tagaistmete soojendus ja rehvirõhu jälgimissüsteem. Keskmise ja tipptaseme mudelitel on saadaval valikuline panoraam-klaaskatus.
Uue Optima Hybridi mudelivalik
Mõnel turul võidakse valida teatud varustustase, mis vastab kohalike tarbijate eelistustele. Lõplikud tehnilised andmed ja mudeli varustusalased üksikasjad saate kohalikult Kia esindajalt.
Uus Kia Optima Hybrid /TEHNILISED ANDMED
Kere ja veermik
Neljaukseline viie istmega D-segmendi sedaan, mille kere raamistik on valmistatud terasest. Põiki paigutatud bensiini-/elektriajami paralleelhübriidsüsteem, mis kannab veojõu esiratastele kuuekäigulise automaatkäigukasti vahendusel.
Bensiinimootor
2,0-liitrine, 150 hj
Tüüp ja töömaht Nu, MPI, 4 reas, DOHC, 16 klapiga CVVT / 1999 cm3
Võimsus ja väändemoment 150 hj (110 kW) 6000 p/min juures, 180 Nm 5000 p/min juures
Diameeter × kolvi käik (mm) 81,0 × 97,0
Surveaste 12,5 : 1
Elektrimootor
270 V alalisvoolu, 47 hj
Tüüp Sisemise püsimagnetiga sünkroonmootor
Võimsus ja väändemoment 47 hj (35 kW) 1630–3000 p/min juures, 205 Nm 0–1630 p/min juures
Kombineeritud väljund
Maksimaalne võimsus 177 hj (131 kW) 5500 p/min juures
Maksimaalne väändemoment 319 Nm 1000–2000 p/min juures
Ülekanne
Automaatne Kuuekäiguline (täisautomaatse ja sportrežiimiga)
Akud
Tüüp Liitiumpolümeer
Pinge ja mahutavus 270 V, 5,3 Ah
Maksimaalne väljundvõimsus 47 kW
Kaal (kg) 41,3
Vedrustus ja amortisaatorid
Ees Täielikult sõltumatu alusraamiga ühendatud spiraalvedrude ja gaasiga täidetud kaksiktoruga amortisaatoritega MacPhersoni vedrustus. Põikstabilisaator.
Taga Täielikult sõltumatu alusraamiga ühendatud spiraalvedrude ja gaasiga täidetud kaksiktoruga amortisaatoritega hulkhoobvedrustus. Põikstabilisaator.
Roolisüsteem
Tüüp MDPS elektrilise võimendiga hammaslati ja hammasrattaga rooliülekanne
Rooli saab pöörata 2,94 pööret äärest ääreni; pöörderaadius 10,9 meetrit
Pidurid
Ees 300 × 28 mm õhutusega kettad
Taga 284 × 10 mm õhutuseta kettad
Võimendi suurus 10,5 tolli (26,67 cm)
100 kuni 0 km/h 38,6 meetrit (16-tolliste velgede/rehvidega)
38,3 meetrit (17-tolliste velgede/rehvidega)
Veljed ja rehvid
Standard 16 × 6,5-tollised valuveljed 205/65 R16
Valikuline 17 × 6,5-tollised valuveljed 215/55 R17
Varurehv Ajutine terasest velg
Tehnilised andmed / Uus Kia Optima Hybrid
Mõõtmed (mm)
Kere
Kogupikkus 4845
Kogulaius 1830 (ilma küljepeegliteta)
Kogukõrgus 1455
Teljevahe 2795
Rööbe ees 1595–1601 (olenevalt velje-/rehvikombinatsioonist)
Rööbe taga 1595–1601 (olenevalt velje-/rehvikombinatsioonist)
Eesmine ülend 965
Tagumine ülend 1085
Kliirens 135
Aerodünaamika, Cd 0,26
Salong Ees Taga
Pearuum 1028 965
Jalaruum 1155 880
Õlaruum 1455 1415
Puusaruum 1388 1384
Mahutavus (liitrites)
Kütusepaak 65
Pagasiruum 381
Mass
Sõiduki tühimass (kg) 1587
Maksimaalne mass (kg) 2050
Kaalujaotus 57,6% : 42,4% Ees : taga
Jõudlus
Maksimaalne kiirus (km/h) 192
0 kuni 100 km/h (sekundites) 9,4
Kütusekulu ja heitkogused
Liitrit / 100 km kohta* 5,1
CO2 (g/km) 119
* Ametlik kombineeritud tsükliga test, 16-tolliste velgede/rehvidega mudel
MÄRTS 2013