- EcoDynamics+ diisel-poolhübriidajam toetab kiirendust 48V elektrimootori abil
- Taskukohast, kompaktset tehnoloogiat saab integreerida olemasolevate autodega
- Toodab elektrivoolu ja vähendab mootori koormust kiirendusel
- Taaskogub energiat käiguga aeglustamisel ja pidurdamisel
- Süsteem sisaldab uut liikumise start-stopp tehnoloogiat
- Tehnoloogia vähendab manuaalkäigukasti puhul CO2 emissioone WLTP kohaselt kuni 4% võrra ja NEDC kohaselt kuni 7% võrra
- Diisel-poolhübriid Kia Sportage müügil 2018. aasta jooksul, teised mudelid ja uus bensiini-poolhübriid järgnevad
Kia tutvustab 2018. aasta teises pooles oma esimest 48V diisel-poolhübriidajamit. Uus EcoDynamics+ ajam vähendab CO2 emissioone, toetades kiirendust 48-voldisest lisaakust pärineva elektrivooluga ja pikendades sisepõlemismootori väljalülitatud olekut, kasutades uut poolhübriidi starter-generaatorit.
Kooskõlas Kia eesmärgiga luua laiale ostjaskonnale taskukohaseid uuenduslikke autosid pakub EcoDynamics+ poolhübriidtehnoloogia võrreldes täishübriidajamitega ahvatlevat hinna ja kvaliteedi suhet. Komponentide kompaktsus tähendab, et seda tehnoloogiat saab integreerida iga olemasoleva auto ja ajamiga ilma praktilisust või paigutust mõjutamata. Kia poolhübriidajam on loodud märkamatult ostjate eludesse sobituma, kuna see ei nõua pistikust laadimist.
Kia Sportage on esimene mudel, millele 2018. aasta jooksul uut EcoDynamics+ diiselhübriidajamit pakutakse. Kia mudelivalikust teine, millele 2019. aastal uut ajamit pakutakse, on uus kolmanda põlvkonna Kia Ceed.
Esimene Kia 2025 elektrifitseerimisstrateegia raames lansseeritud uus ajam
48V poolhübriidajam on esimene uus tehnoloogia, mis lansseeritakse Kia laiema ajamite elektrifitseerimise strateegia raames. Uue 48-voldise ajami tutvustamine tähendab, et Kia on esimene autotootja, kes pakub tarbijatele oma mudelivaliku raames nii hübriidi, pistikuhübriidi, akutoite ja 48-voldist tehnoloogiat. Kia kavatseb 2025. aastaks lansseerida 16 täiustatud ajamiga autot, sealhulgas viis uut hübriidi, viis pistikuhübriidi, viis akutoitel ja 2020. aastal uue kütuseelemendiga elektriauto.
EcoDynamics+ diisel-poolhübriidajam võimaldab Kial pakkuda puhtamaid diiselmootoreid. Uus süsteem teeb koostööd Kia valikulise katalüütilise redutseerimise (SCR) aktiivse emissioonikontrollitehnoloogiaga, vähendades CO2 emissioonide hulka kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) kohaselt kuni 4% võrra ja Euroopa uue sõidutsükli (NEDC) kohaselt kuni 7% võrra. Diisel-poolhübriidtehnoloogia kasutuselevõtt panustab tootja ülemaailmsesse eesmärki suurendada kütusesäästlikkust.
EcoDynamics+ diisel-poolhübriidtehnoloogia mootori ja generaatori režiimidega
Kia diisel-poolhübriidsüsteemil on kompaktne 0,46 kWh 48-voldine liitium-ioonaku ja uus poolhübriidi starter-generaator (MHSG). Inverteri abil elektrooniliselt MSHG-d juhtides vahetab süsteem sujuvalt kahe režiimi vahel: mootor ja generaator. Mootori režiimis pakub rihma kaudu diiselmootori väntvõlliga ühendatud MHSG kiirendades kuni 10 kW lisavõimsust, vähendades mootori koormust ja emissioone. Generaatori režiimis kogub süsteem autost käiguga aeglustamisel ja pidurdamisel kineetilist energiat ja kasutab seda akude laadimiseks.
Kuidas EcoDynamics+ tee peal töötab
Ajam on loodud sujuvalt toodetud ja taaskogutud elektrienergiat kasutades sisepõlemismootoreid teel säästlikumaks muutma.
Mootori režiimis laetakse akut kiirendades tühjemaks, pakkudes mootorile tugeva kiirendamise olukorras lisajõudu või kergema kiirendamise puhul vähendades mootori koormust. Aeglustades, mäest alla või ristmiku poole sõites lülitub MHSG generaatori režiimi, kogudes väntvõllist akude käigu pealt laadimiseks energiat.
Süsteemi juhib täiustatud juhtaju (ECU), mis arvutab välja kõige tõhusama viisi saadaolevat energiat kasutada ja kohandub vastavalt, arvestades auto akudesse jääva elektrienergia hulka.
Aku voolu saab kasutada ka uue liikumise start-stopp funktsiooni jaoks. Kui akus on piisavalt voolu, lülitub sisepõlemismootor käiguga aeglustamise ja pidurdamise ajal automaatselt välja. MHSG suudab siis igas olukorras märkamatult mootori taaskäivitada, kui juht gaasipedaali vajutab.
Kompaktne tehnoloogia ja integratsioon olemasolevaga
Tehnoloogia kompaktne iseloom tähendab, et EcoDynamics+ poolhübriidsüsteemi integreerimine olemasolevate autodega on suhteliselt sirgjooneline. Olenevalt autost paigutatakse 48V aku pagasiruumi põhja alla, minimeerides mõju auto praktilisusele. Kuna MHSG integreerub otse mootori väntvõlliga rihma abil, ei ole vaja mootoriruumi eriti ümber paigutada.
48V aku DC/DC konverter võimaldab uuel akul ühenduda auto olemasoleva elektrisüsteemiga, võimaldades auto elektroonikat toitva 12V aku suurust märkimisväärselt vähendada. MHSG kasutuselevõtt tähendab ka, et tavapärase starteri suurust saab vähendada ja kasutada seda peamiselt külmkäivituseks külmadel temperatuuridel. Enamikes tingimustes piisab 48V akust pärinevast voolust.
Kia EcoDynamics+ diisel-poolhübriidajam ühildub nii manuaal- kui automaatkäigukastiga, ning seda saab kohandada nii esi-, taga- kui neliveoliste jõuülekannete puhul. Ajamit kohandatakse ka bensiinimootoritel kasutamiseks.
Kia teavitab oma uue poolhübriidtehnoloogia kasutuselevõtu täpsematest plaanidest lähikuudel.