Lääne Elu, Lemmi Kann
Juba mõnda aega kihab autoajakirjandus Korea autotootja Kia viimasest saavutusest, mis on Saksa autogigandid väidetavalt värisema pannud.
Põhjuseks on pauk luuavarrest – autotootja, keda varem pole olnud põhjust isegi kahtlustada GT (Grand Turismo) sportautodega flirtimises, tegi teoks oma paari aasta taguse ideeauto tasemel esitletud ähvarduse. Auto, mis just BMWd ja Audit, aga ka Lexust eriti valusasse kohta nõelab, kannab nime Kia Stinger ja pakub pöörast sõidurõõmu ning tipptasemel uut tehnoloogiat Euroopa konkurentidest tunduvalt väiksema raha eest.
Kui Lääne Elu kuulis, et üks punast värvi isend on juba kohal ka siinses Kia esinduses, leidis toimetus, et on aeg autoajakirjanduses käsi valgeks teha. Ühel uduvihmasel hommikul seisis loo autor koos Tradilo direktori Andrus Laidrega autokeskuse ees ja silmitses hindavalt katseeksemplari.
Koeraomanikuna lähenen punasele iludusele tagant ja avan pagasiruumi. (Selgituseks: see on auto valikul koeraomanikele väga oluline parameeter, väike pagasnik muidu väga ägedas autos võib tähendada autole surmaotsust). Minu üllatus on umbes sama suur kui Stingeri pakiruum ise – sinna mahuks vabalt üks toekas, keskmist kasvu koer. Kindlasti teeb Stingeri pakiruum silmad ette mõne väiksema parketimaasturi omale, sest kuigi litraaži järgi ehk samas mahus, on Stingeri pagasiruumil põrandapinda rohkem. Kui sellest 406 liitrist aga väheks jääb, võib Stingeri kaheistmeliseks muuta ja selle võrra rohkem provianti autosse laduda. Tegu pole niisiis vaid eputamiseks mõeldud autoga.