• Kia teise põlvkonna kõige paremini müüdav mudel Euroopas
• Kia Euroopa edu alus – era- ja hulgiostjate ligitõmbamine
• Valik tõhusaid bensiini- ja diiselmootoreid, mille CO2 heitmetase on vaid 97 g/km
• Kõrgekvaliteetsete materjalidega ning elegantsem stiilne ja ruumikas salong
• Kujundatud, kavandatud ja toodetud eranditult Euroopa
Esmakordselt maailma pressile tutvustatuna 2012. a. Genfi rahvusvahelisel autonäitusel, tuleb täiesti uus Kia cee’d kogu Euroopas müügile 2012. a. teise kvartali jooksul.
Kõrgetasemelisema, elegantsema ning eelkäijast paremat sõiduelamust pakkuvana oodatakse uuelt cee’di mudelilt originaalmudeli edu kasvatamist, muutes Kia üheks juhtivamaks autotööstuse kaubamärgiks Euroopas.
Algne cee’d oli 2007. a. turule tooduna Kia jaoks orientiiriks ja pöördemomendiks. Cee’d oli Euroopas kujundatuna, kavandatuna ja ehitatuna esimene mudel Kia muutmiseks tõsiseks tegijaks laialt tuntud kaubamärkide jaoks. Saanud oma mitmekülgsuse eest kiitvaid hinnanguid nii pressilt kui ka avalikkuselt, saavutas cee’d käesoleval aastal Euroopa COTY auhindadest neljanda koha – läbi aegade kõige kõrgem koht, mille Kia sõiduk on saanud.
“Algne cee’d oli Kia jaoks paradigma muutus, viies ettevõtte tõeliselt konkurentsivõimelise autoga esmakordselt tuliselt konkureerivasse C-segmenti,” selgitab Kia Motors Europe’i toomisjuht Paul Philpott. “Kui just algne cee’d kujutas endast 2007. aastal Kia jaoks olulist sammu, siis see teise põlvkonna mudel esindab kaubamärgi jaoks veel üht hüpet – nii sõiduki suutlikkuse kui ka kõrgetasemelisuse suhtes ning selles osas, et see muudab meie läbimüügi Euroopas hoogsamaks.
“Alates turule tulekust on kogu maailmas müüdud üle 633 000 cee’di mudeli ning avalikkuse suhtumine meie kaubamärki on muutnud ning on rajatud alus mitmetele uutele Kia mudelitele laialt levinud turusektorites.
“Meie uusimate mudelite – Picanto, Soul, Venga, Sportage ja Sorento märkimisväärne edu põhineb suures osas algse cee’di mõjule ning innovatiivsele 7-aastasele Kia garantiile, mille me selle mudeliga sisse viisime,” lõpetab Philpott.
Uus viieukseline cee’d tuleb sõltuvalt turust Euroopas müügile 2012. a. teise kvartali jooksul ning mängib olulist osa Kia läbimüügi tõstmisel veelgi kõrgemale tasemele. Lisainformatsioon teiste uue cee’di seeria mudelite kohta, kaasa arvatud samuti Genfis tutvustatud universaal, muutub kättesaadavaks käesoleva aasta lõpus.
Pikem, madalam ja voolujoonelisem
Uus cee’d on oma eelkäijaga võrreldes pikem ja madalam, mis annab viieukselisele luukpärale sportlikuma kuju. Üldpikkust on suurendatud 50 mm võrra (4 310 mm) ning üldist kõrgust vähendatud 10 mm võrra (1 470 mm) sõidukõrgust madalamaks muutes. Hoolimata sellest, et uus cee’d põhineb täiesti uuel platvormil, on sel eelkäijaga võrreldes üle 2 650 mm teljevahe, mis on C-segmendis üks pikemaid.
Seda sportlikumat välimust on täiustatud laiema rattarööpega. Kui kogu kere on 100 mm kitsam, siis eesmist ja tagumist rattarööbet on suurendatud (vastavalt 17 mm ja 32 mm võrra). Auto esteetilist ilmet parandavad 17- või 18-tollise läbimõõduga valuveljed, mille tagajärjel on rehvide- ja kerevaheline vahe minimaalne.
Uue mudeli voolujooneline siluett kujundati ulatuslike katsetuste käigus Koreas Namyangis asuva Kia uurimis- ja arenduskeskuse kaasaegses tuuletunnelis. Esiklaasi vähendatud nurk, pehmed katted mootoriruumi taga ja põranda keskel, tagaspoiler tagaluugi kohal ning hoolikalt profileeritud tagatuled aitavad kõik uuel cee’dil saavutada tuuletakistuse koefitsiendiks vaid 0,30, muutes selle oma klassi parimaks ning aidates vähendada kütuskulu ja salongi mürataset.
Uut cee’di toodetakse eranditult Kia Slovakkias Zilinas asuvas tehases 10 värvivalikus – 5 uut ja 5 varem kasutatud – ning see kuulub esimeste mudelite hulka, millel on kapotil Kia uus tunnusmärk. Lihtsama, sujuvama ja kaasaegsemana kajastab uue tunnusmärgi kujundus uue cee’di kõrgetasemelisust ning hõlmab ühe osana parema loetavuse huvides Kia reljeefset kirja.
Kuuekäiguliste käigukastidega võimsad ja tõhusad mootorid
Uue cee’di väljatöötamisel keskendusid Kia insenerid suuresti kütusekulu ja heitmetaseme vähendamisele ilma mootori reaktsioonikiirust või efektiivvõimsust ohvriks toomata. Täiustatud mootorite ja erinevate väikeste, kuid mõjusate muudatuste tulemusel on keskmine kütusekulu kogu mudelivaliku puhul 4 protsenti väiksem.
Individuaalsetest turueelistustest sõltuvalt on uus cee’d saadaval laia mootorite valikuga võimsuste vahemikus 90 kuni 135 hj. Enamikes Lääne-Euroopa riikides pakutakse kahte bensiinimootorit – 1,4-liitrine MPI ja 1,6-liitrine GDI, mille võimsused on vastavalt 100 ja 135 hj – ning kahte diiselmootorit – 1,4-liitrine WGT võimsusega 90 hj ning 1,6-liitrine VGT diiselmootor on saadaval kahe variandina (110 ja 128 hj).
Kia prognoosib, et enamikel turgudel saab kõige populaarsemaks valikuks diiselmootorite valiku tipp – väga tõhus 1,6-liitrine muudetava geomeetriga turboülelaaduriga diiselmootor. 128 hj võimsuse ja 260 Nm pöördemomendiga mootorit pakutakse kuuekäigulise manuaal- või automaatkäigukastiga ning uus cee’d saavutab 100 km/h kiiruse vähem kui 11 sekundiga. Kütusekulu on kombineeritud tsüklis vaid 4,1 l/100 km (3,7 l/100 km autodel, mis on varustatud Kia EcoDynamics’i tehnoloogiaga) ning CO2 heitmetase algab: 97 g/km kohta.
‘Gamma’ bensiinimootorid tagavad ka väga hea jõudluse- ja säästlikkusevahelise tasakaalu. Kõige võimsamal, Kia Sportage´il oleval 1,6-liitrisel Gamma GDI mootoril, on võimsuse (135 hj) ja pöördemomendi (164 Nm) suurendamiseks maksimumini otsesissepritse, vähendades seejuures kütusekulu ja heitmetaset. Selle mootoriga suudab uus cee’d saavutada kiiruse 100 km/h 9,9 sekundiga, kütuskulu on seejuures 5,8 l/100 km (5,2 l/100 km EcoDynamics tehnoloogia puhul) ning CO2 heitmetase algab: 119 g/km kohta.
Kõik mootorid on saadaval kuuekäigulise manuaalse või automaatse käigukastiga. Mudelist sõltuvalt on 1,6-liitrine GDI saadaval ka Kia täiesti uue kuuekäigulise kaksiksiduriga jõuülekandega (Dual Clutch Transmission (DCT)), mis vähendab kütuskulu ja käikude automaatne vahetamine toimub sujuvalt, mis tagab parima mugavuse.
Ettevõttesiseselt arendatuna muudab DCT Kia üheks väga vähestest autotootjatest maailmas, kes toodab ise kaksiksiduriga jõuülekannet.
DCT ühendab kahte manuaalset jõuülekannet ühes korpuses, millel kummalgi on oma kuivsidur. Üks ülekande võll on mõeldud 2., 4., 6. ja tagurpidi käigu jaoks ning teine opereerib 1., 3. ja 5. käiguga.
Paralleelselt töötades valmistub üks võll sisse lülitama järgmist käiku ning samal ajal on teisel võllil käik veel sisse lülitatud. Elektromootoriga töötavate ajamite abil, mida juhitakse jõuülekande juhtimisseadmega (Transmission Control Unit (TCU)), valitakse käik ja rakendatakse sidur, mille tagajärjel on käikude vahetamine kiire ja täpne ning pöördemomendi edastamine vedavatele ratastele tõrgeteta ning tavaliste automaatikasüsteemidega (hüdrotrafoga) seostatav võimsuse kadu minimaalne.
Uus cee’d tuleb Euroopas koos teiste Kia mudelitega müügile kütust säästva tehnoloogiaga, mis on välja töötatud ettevõtte EcoDynamics™ allkaubamärgiga ning mis optimeerib tõhusust ja madalamat heitmetaset. Need manuaalkäigukastiga diisel- ja bensiinimootoritega saadaolevad tehnoloogiad hõlmavad käivitamis- / peatamissüsteemi (ISG), madala veeretakistusega rehve ja generaatori juhtimissüsteemi (AMS).
Sujuvam sõit parema juhitavusega ning lisaks veel muutuva ülekandega roolivõimendi
Uue cee’di sõidumugavuse ja juhitavuse osas tehti võrdlusanalüüs antud klassi juhtivate konkureerivate sõidukite suhtes.
MacPherson vedrusüsteemiga täiesti sõltumatu alusraamile paigaldatud esivedrustus ning hulkhoobvedrustus taga kasutab parema juhitavuse ja teelpüsimise huvides ära uustulnuka laiemat rattarööbet.
Uue cee’di kere oluliselt suurenenud väändejäikus (45 protsenti originaalmudelist jäigem) võimaldas Kia inseneridel komponentidele, vedrudele ja amortisaatoritele väikesi muudatusi sisse viia, mis mõjutavad sõidu kvaliteeti, täpsust ning müra- ja vibratsioonitaset.
Esivedrustusele tehtud muudatuste hulka kuuluvad suurema sirgjoonelise liikumise stabiilsuse tagamiseks suurem käändtelgede pikikalle (4,4 kuni 5,2 kraadini), suuremad rattalaagrid tugevdatud rummus ning suurema läbimõõduga puksid alusraami kinnituste jaoks. Tagaosas tagavad geomeetria muutused täpsema haarduvuse, reaktiivvarrastel on suuremad puksid ning kogu süsteemis on vähendatud hõõrdumist.
Standardsel rooliajamil on elektriline võimendi ning 10,34-meetrise pöörderaadiuse juures on rooliratta pöörete arv ühest servast teiseni 2,85. Uut cee’di on võimalik tellida ka täiesti uue Flex Steer™ süsteemiga, mis parandab sõidudünaamikat. Sellel süsteemil on kolm töörežiimi – mugavus-, tava- ja sportrežiim – mis võimaldavad juhil valida roolivõimendi taset ja tagasiside tunnetust, et need oleksid võimalikult sobivad olemasolevate sõidutingimuste ja juhi isiklike eelistuse jaoks.
Salongis vähem müra, rohkem ruumi
Kia inseneride meeskond otsustas eelnevate mudelitega võrreldes saavutada olulise täiustamise salongi rafineerituse ning müra- ja vibratsioonitaseme osas. Rakendatud meetmete hulka kuuluvad 14 protsendi võrra paksemad esiuste klaasid, vähese tuuletakistusega küljepeeglite korpused, uued vibratsiooni summutavad mootoripadjad, seest õõnsad veovõllid, tugevdatud kereühendused lävekarpide ja keskposti vahel, kahekihilised uksetihendid ning suurendatud vahttäidise hulk eesmise tiivaposti, keskposti ja tagaposti sees. Nende abinõude tulemusel on salongi müratase vähendatud antud klassi parimatele standarditele vastavaks.
Kuna uue cee’di puhul on 2 650 mm teljevahet suurendatud, annab üldpikkuse suurenemine reisijate ja pagasi jaoks ruumi juurde. Esiistmetel sõitjatel on 12 mm võrra rohkem ruumi pea kohal ning 21 mm rohkem ruumi jalgade jaoks ning tagareas istujatel 5 mm rohkem õlaruumi. Pagasiruumi on suurendatud 12 protsendi võrra 380 liitrile (kuni 40 liitrit) ülestõstetud tagaistmete korral ning maksimaalse mitmekülgsuse tagamiseks saab tagaistmed täielikult tasapinnaliselt alla klappida.
Kõrgekvaliteediline varustus ja täiustatud tehnoloogiad
Kõrgekvaliteedilised salongimaterjalid ja suurem valik kõrgtehnoloogilist varustust tagavad selle, et uue cee’di salong sobib kokku kõrgekvaliteedilise välisilmega.
Primaarsed ja sekundaarsed juhtseadmed on grupeeritud juhile orienteeritud moel, et kasutamine oleks intuitiivselt lihtne ning uus standardvarustus sisaldab roolisamba kalde ja teleskoopilise liikumise reguleerimissüsteemi, iPodi, välise heliseadme (Aux) ja USB tuge, kuue kõlariga audiosüsteemi ning mitmerežiimilist reisiarvutit.
Lastakse valida heleda kroomitud, klaveri musta ning anodeeritud metalli viimistluse vahel; ning keskkonsooli kaudsuunamisega LED-valgustus ning radikaalsed püstise labaga ukselingid annavad salongile kalli ilme. Istmed ja salongi kangaste viimistlus on saadaval standardina kahes värvitoonis – ühetoonilise musta ja kahetoonilise kivibeežina – kõikehõlmav nahksisustus on saadaval lisavarustusena.
Saadaolevate omaduste hulka kuuluvad täiustatud seadmed – kõrgresolutsiooniga selget pilti edastav TFT Supervision ekraan, kahetsoonilise juhtimisvõimalusega kliimaseade, juhiistme elektriline reguleerimissüsteem ning täies pikkuses (1 045 mm) elektriliselt liigutatav klaasist panoraamkatus.
Uut cee’di on võimalik tellida LED päevatuledega, fikseeritud kurvituledega (valgustatakse sõltuvalt pöördenurgast) ning täiustatud HID esilaternatega, mis pööravad lähituld kurvi sisenemisel ning muudavad juhi nähtavuse pimedal ajal paremaks.
Parkimist saab lihtsustada uue nutika parkimisabisüsteemiga (Smart Parking Assist System). See hõlmab ohutu paralleelse parkimise tagamiseks eesmisi, külgmisi ja tagumisi andureid ning automaatset pardakompuutriga juhitavat juhtimissüsteemi. Juht peab parkimise käigus vajutama gaasi- ja piduripedaale.
Ohutusstruktuuri ja omaduste eesmärgiks on kõrgeim tase
Kia jätkab ohutuse muutmist peamiseks prioriteediks ning reisijate ja teiste liiklejate maksimaalse kaitse tagamiseks on uuel cee’dil kasutatud täiustatud aktiivseid ja passiivseid ohutustehnoloogiaid. Kiale omistati selle uue mudeli EuroNCAP’i katsete tegemisel kõrgeim hinnang.
Saadaolevate aktiivsete ohutussüsteemide hulka kuuluvad elektrooniline stabiilsusprogramm (ESP (Electronic Stability Program)), ABS (blokeerimisvastane pidurisüsteem), varupidurisüsteem (BAS (Brake Assist System)), tagasiveeremise vältimiseks mõeldud nõlval liikumise abisüsteem (HAC (Hill Assist Control)), sõiduki stabiilsuskontroll (VSM (Vehicle Stability Management)) ning äkilise pidurdamise signaaltuli (ESS (Emergency Stop Signal)), mille abil vilgutatakse piduritulesid, kui süsteemis tuvastatakse järsk pidurdamine juhi poolt.
Passiivse ohutuse osas on kere ehitatud suures protsentuaalses (57 protsenti) ulatuses eriti kõrge tõmbetugevusega terasest ning kokkupõrkekindluse parandamiseks on tehtud mitmeid täiustusi. Eriti tugeva ’turvaringi’ tagamiseks on esi- ja tagavedrustuse kinnituste ühendamiseks paigaldatud uued põiktalad, tagumise pakiruumi põranda ühendamiseks tagaluugi avausega on paigaldatud deformeerumisvastased elemendid, tagumine katuseraam on ühendatud tagaposti külge ning on paigaldatud uus põranda risttala.
Kaitset külgkokkupõrke eest on täiustatud 50 protsendi võrra paksemate uksetalade ning keskpostide ja külgmiste uksekarpide vahel asuva eriti kõrge tõmbetugevusega terasest valmistatud tugevama katuse risttala abil.
Kõik uued cee’did on standardina varustatud kuue turvapadjaga, mis asuvad ees, ees külgedel ning täispikkuses kardinana. Jalakäijate ohutust on parandatud sisselangevate esitulede, põrkeraua jäigema alumise serva ning löögijõudu summutavate konstruktsioonide abil mootoriruumi kaanel ja selle hingedel.