Wroomer, 20.11.2018
Karl-eesrik Idasaar
KIA Stinger on sel aastal ajakirjanduses tekitanud parajalt palju furoori, ja seda põhjusega. KIA poolt oli tegu ootamatu lükkega tuua turule sakslasi jahtiv sportsedaan, mis kõigele imelisele lisaks pakub seitsmeaastast garantiid. Ma olin Stingeriga sõitmist oodanud terve aasta otsa, mis tähendas ka üsna kõrgeid ootusi-lootusi. Ja Stinger suutis need täita.
On see tõesti KIA?
Sa lülitad välja veojõu-ja stabiilsuskontrolli. Auto on sätestatud Sport+ režiimi ning su vasak jalg surub pidurit põhja. Parema jalaga vajutad sa gaasipedaalile ning ekraanile ilmub kiirelt „Launch Control Ready“ teade. Ja siis sa lased piduri lahti.
Enne kui sa aru saad, on 3.3 liitrine V6 (270kw) sind kahurikuuli kombel pitlikult öeldes teise linna otsa saatnud. Numbrid armatuuril kasvavad uskumatu kiirusega, kuid samal ajal säilitab auto stabiilsuse ning hoiab end mugavalt maadligi. Mootor läheb pöördesse väga nobedalt ning gaasipedaali vastus on manuaalkastilikult kiire ja terav. Väikestel, möödasõidetavadel autodel tekib KIA möödumise järel maanteel korralik turbulents. Sajani lendab Stinger umbes nelja sekundiga.
Alber Biermanni, KIA ja Hyundai sportmasniate arendusjuhi sõnul on Stingeri mootor üsna „alakeeratud“. Kes soovib oma vihasest korealasest pisut rohkem vurtsu välja pigistada, saab seda teha üsna suures ulatuses ja probleemideta. Kujutate ette neid tulevikus tekkivaid järelturu tuuningvõimalusi?